איזו שכונה הכי.... נעימה? מרכזית? בטוחה? תוססת?

מיקום הנכס הוא כנראה הפרמטר החשוב ביותר בתחום השקעות נדל’ן, שכן בניגוד לפרמטרים אחרים מיקומו של הנכס קבוע. קירבה של הנכס למוקדי עניין כגון תחנת מטרו, איזורי מסחר ותעסוקה (בתי’ח, פארק תעשייה, שדירת קניות) ואוניברסיטאות מגבירים ביקוש לדיור ולפיכך מעלים את ערך הנכס. תכניות עתידיות לפיתוח עירוני גם הן יכולות לשנות ערך של נכסים באיזור מסויים. המידע שלפניכם מפרט מאפיינים אודות השכונות השונות ברחבי מרכז אתונה בעיקר במחוז אטיקי אך גם מחוצה לו. המידע נכתב ע”י יוונים מקומיים תושבי השכונות עצמן, והותאם לצרכי ענף הנדל’ן בין השאר ע”י ציון מוקדי משיכה למגורים, מחירי קניה והשכרה למ’ר בכל שכונה ועוד.

אז איך לומדים את מפת אתונה בצורה הכי יעילה? שאלה מעולה – בדיוק בשביל זה הכנו את מפת השכונות הדינמית. מפה זו מתארת את השכונות במרכז אתונה כאשר כל שכונה “צבועה” בצבע מסויים. קליק על צבע מסויים יפתח תיבת מידע אודות השכונה כגון מאפייני האוכלוסיה, מצב סוציו אקונומי, נקודות ציון חשובות, גבולות השכונה, מחירי קניה והשכרה לפי מטר רבוע (מ’ר) ועוד. הוידאו הנ’ל מציג את אופן השימוש במפה בשימוש בסמארטפון. רוצים קישור למפה הדינמית? לחצו על הכפתור הכחול ושלחו לנו הודעה בוואטסאפ >>>

איליסיה Ilisia – שכונה נוספת ממרכז-מזרח אתונה, שקטנה ונעימה. בחלקה הצפוני תחנת מטרו מגרו-מוסיקיס והיכל המוזיקה של העיר, איזור פופולרי ומבוקש ויקר ב-20-40% מהמחירים בתוך השכונה. כמו כן בשכונה הצמודה ממזרח (גודי) ומעבר לשדירת וסיליס סופיאס ממוקמים מספר בתי’ח ומרפאות לניתוחים פלסטיים מה שיוצר ביקוש לדיור ע”י סגל (טווח ארוך) ומטופלים (טווח קצר). בחלקה הדרומי המעבדה ללימודי פיזיקה ולא מעט אוכלוסיה סטודנטיאלית. מחיר למ’ר 900-1300 יורו, שכירות למ’ר 8-10 יורו.

אמבלוקיפי Ambelokipi – שכונה מסורתית מכיוון צפון מזרח, גבולותיה מצפון מערב רח’ פנורמו (שם נמצא תוואי המטרו, בשכונה 2 תחנות) ומכיוון דרום מזרח רח’ מסולוגיון. בשכונה אוכלוסיה מקומית מגוונת, סטודנטים צעירים ומשפחות, עובדי בתי חולים שנמצאים בסביבה, עובדי ביה’מש ומטה המשטרה המרכזי של העיר, שניהם ממוקמים בשכונה. בנוסף האצטדיון הישן של פנאתינייקוס נמצא גם הוא בשכונה.
קניה 1000-1300 יורו למטר, השכרה 7-9 יורו למטר.

אנו פטרלונה ‎ Ano Petralona- השכונה נעימה, שקטה, וקרובה מאוד למרכז מהצד השני של שכונת פלאקה – מכיוון מערב. ובשל זאת המחירים בשכונה עדיין נוחים יחסית לקרבתה ומיקומה האסטרטגי – 1000-1400 יורו למטר לקניה, 8-10 יורו למטר לחודש להשכרה. בשכונה המון בתי קפה, מסעדות ואפילו ברים לבילוי ערב. למעט רחוב טריון לררחון שאר הרחובות בשכונה שקטים מאוד.

אקסרחיה Exarchia – שכונה צעירה, היפסטרית ותוססת, לעיתים תוססת מדי בצמידות למשולש הקניות המרכזי של אתונה. השכונה מאויישת ע”י צעירי אתונה, סטודנטים, אמנים, עצמאים, ישנם לא מעט ברים ומסעדות מצויינות. מנגד, ישנם מהגרים שמסתובבים בשכונה, בעיקר בכיכר אקרסחיון. בחלק המערבי של השכונה המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה וצמודה אליו – הפקולטה לארכיטקטורה שמאכלסת 200 סטודנטים.
מחיר למ’ר 1000-1300 שכירות למ’ר 7-9 יורו.‎

בוטניקוס Votanikos‎‎‎‎‎‎ – השכונה ממוקמת מכיוון צפון מערב למרכז, מציעה למשקיעים מחירים נוחים למדי לקניה 700-1000 יורו למטר וזאת בשל היותה מזוהה עם איזור תעשיה ישן שנמצא בה, מבנים תעשייתיים ונוף אורבני למדי. ואמנם חשוב לציין שבבוטניקוס נמצאת הפקולטה לחקלאות של אוניברסיטת אתונה, וכמובן האצטדיון החדש של קבוצת פנתינאיקוס שהתחיל להיבנות ועתיד להסתיים בשנים הקרובות. קרבתה למרכז משחקת תפקיד חשוב באטרקטיביות האיזור למטרות שכירות.

גאזי ‎Gazi‎‎‎ – שכונת גאזי קרובה מאוד למרכז ומהווה בית לאירועי ערב, מסיבות פסטיבלים והופעות (יש גם אמפי בשכונה), בסופ’ש איזור המטרופוליס הופך להיות אתר עליה לרגל של בלייני העיר. גיאוגרפית לא מדובר באיזור גדול אבל הוא מאכלס את תמצית חיי הלילה של אתונה. תחנת המטרו של קרמיקוס נמצאת במרכז השכונה, והנדל’ן בסגנון צמודי קרקע ובניה נמוכה. המון מבנים קטנים בשכונה הוסבו ממטרות מסחריות למטרות מגורים, בשל הביקוש הגבוה למגורים יחסית לביקוש מסחרי. קשה להצביע על מחירי קניה באיזור אבל הטווח יהיה 1000-1600 יורו למטר, ממש תלוי בסוג הנכס. איירבנב עובד לא רע באיזור.
גודי Goudi‎‎ – פרבר נעים ושקט ממזרח למרכז העיר, השכונה שקטה והאוכלוסיה איכותית יחסית. שמונה בתי חולים מרכזיים של אתונה ועוד עשרות מרפאות פלסטיות נמצאות בעיר. אלה יוצרים ביקוש גבוה לדיור בשכונה ע”י דיירים בעלי מקצוע (אחים אחיות ורופאים) עם עבודה יציבה יחסית. פלאטיה אגיו תומאס מומלצת לכוס קפה והתרשמות מהאיזור. מחירי קניה 1000-1300 יורו למ’ר, שכירות 9-12 יורו למ’ר.

גיזי Gyzi‎ – לא להתבלבל עם גאזי, שכונת גיי שוזי ממוקמת מצפון לאקסרחיה-נאפולי, מאוכלסת במקומיים במצב סוציו אקונומי נמוך, מהגרי עבודה וסטודנטים שידם אינה משגת את השכונות המרכזיות יותר מדרום. השכונה אהובה מאוד על משקיעים ישראלים שכן מחירי הרכישה בה נוחים ביחס לשאר העיר. פארק פדיאון אריאו הוא בועה ירוקה בתוך הנוף האורבני מה שתורם לסביבה, אך המרחק מהמטרו וממרכזי מסחר, תעסוקה ולימודים – משאירים את המחירים והביקוש בשכונה נמוכים יחסית לשאר העיר. מחירי קניה 600-900 יורו למטר, השכרה 5-7 יורו למטר.‎

המשולש ההיסטורי Historic Triangle‎‎ – המרכז החי והפועם של העיר והאיזור ההיסטורי והעתיק. כאן נמצאים רוב מקומות הבילוי, המלונות, בתי קפה קטנים ומזמינים, מסעדות וטברנות חלקן מפורסמות מקומות בילוי שונים וכו’. בשנים האחרונות חלקו הצפוני של המשולש מאוכלס במהגרים (בעיקר מהגרי עבודה) מרחוב סופוקלאוס וצפונה עד לאומוניה – מה שמשפיע על מחירי הקניה וההשכרה. כיכר מונסטירקי ושכונת פסירי נמצאות גם הן בתוך המשולש, שוק ורבקיו (בשר ודגים טריים) ואינספור חנויות כלבו מרצפות את רחוב אתינאס השוקק. משקיעים רבים רוכשים נדל’ן מסחרי במשולש, מסבים אותו למטרות מגורים – ומנהלים בו חדרי איירבנב. מחירי קניה במשולש (איזורים טובים) משתנים אך לא ירדו מ-1700 יורו למטר ויגיעו עד 3000 יורו למטר. השכרה משתנה משמעותית אבל לרוב הנכסים יוסבו שם לדירות איירבנב.

ויקטוריה ‎‎‎Victoria / Aghios Panteleimonas – איזור יחסית מרכזי, צפוני לאומוניה, אשר דעך גם הוא בשני העשורים האחרונים, מאוכלס בתושבים יוונים אך בהחלט עמוס במהגרי עבודה ואחרים. שיעור הפשיעה עלה גם הוא בהתאם לאוכלוסיה ולמצב הכלכלי. האיזור מהווה יעד לפיתוח והבראה של הרשויות המקומיות והמדינה. לא מומלץ כהשקעה ראשונה. מחיר רכישה למטר: €650-800. טווח מחירי השכרה למטר לחודש: €7-6.

זוגרפו Zografou‎ – שכונה סטודנטיאלית מסורתית באיזור המזרחי של מרכז אתונה מצפון לרכס היימיטוס התוחם את העיר. בזוגרפו מספר קמפוסים של אוניברסיטת אתונה ולפיכך ביקוש גבוה לדיור של סטודנטים. מחיר למ’ר 800-1200 יורו, שכירות למ’ר 7-9 יורו.

טיסיו Thissio‎ – שכונה מרכזית ושקטה מכיוון צפון מvערב לאקרופוליס, צמודה לפסירי הצפופה והתוססת ויחד עם זאת הרבה יותר נעימה למגורים. מדרחובים אסומטון, פאבלו, והירקלידון שופעים בתי קפה ומסעדות בייחוד בעונה, דוכני מזון ומזכרות ולא מעט תיירים. הודות למיקומה המרכזי השכונה נחשבת לא זולה כלל – 1500 יורו למ’ר מחיר קניה ו-10-12 יורו למ’ר להשכרה.

מונסטירקי Monastiraki‎ – המובלעת של איזור מונסטירקי (מהכיכר ודרומה לכיוון הכניסה לאקרופוליס) כמעט ולא מוצעת למכירה אך מעניינת מאוד לשיטוט אחר הצהריים או בין ערביים בדרך לאקרופוליס או אפילו סתם כך לשטוף את העיניים. הבתים צמודי הקרקע בשכונה הצבעונית בעלת הרחובות המרוצפים עולים לפחות כמה אלפי יורו למטר וסיכוי יותר טוב הוא למצוא נכס מסחרי באיזור ולהסב אותו למגורים.

מקריג’יאני Makrygianni‎ – השכונה המרכזית והמתויירת קרויה על שם המדרחוב החוצה אותה, העמוס בבתי קפה, מסעדות וחנויות מזכרות. מוזיאון האקרופוליס והכניסה לאתר האקרופוליס עצמו נמצאים ברחוב הסמוך אראופגיטו. אחת השכונות המרכזיות, העמוסות והיקרות ביותר באתונה. מחירי קניה מתחילים ב-3000 יורו למ’ר, מחירי השכרה טווח ארוך לא ידועים שכן כל דירה שנרכשת בסביבה מוסבת למטרות השכרה לטווח קצר – דירות נופש.

נאוס קוסמוס ‎‎Neos Kosmos – שכונה שממוקמת טוב אבל מעט מוזנחת, מצב התשתיות פחות מסביר ביחס לשאר העיר, אוכלוסיה מסורתית במצב סוציו אקונומי בינוני. החלק היותר מעניין שלה הוא החלק הקרוב לשדירת סיגרו ובייחוד לתחנת המטרו סיגרו-פיקס, שם המחירים יתייקרו ב-20-40%. מחיר כללי למטר 800-1300 ופוטנציאל שכירות 7-9 יורו למטר.
‎‎‎
נאפולי Neapoli‎ – שכונה צמודה לאקסרחיה, שקטה יותר ותוססת פחות, מבוגרת יותר אך מאוכלסת גם היא בלא מעט סטודנטים. מחירי אקסרחיה – מחיר למ’ר 900-1200 שכירות למ’ר 7-9 יורו.

פלאקה‎Plaka ‎ – פלאקה היוקרתית והמוכרת היא השכונה ההיסטורית העתיקה של אתונה, מקובצת במורדות הצפוניים והמזרחיים של האקרופוליס, ומשלבת רחובות מבוכים וארכיטקטורה ניאו-קלאסית. פלאקה בנויה על אזורי המגורים של העיר העתיקה של אתונה. היא ידועה בשם “שכונת האלים” בשל קרבתה לאקרופוליס ולאתריה הארכיאולוגיים הרבים. פלאקה נמצאת על המדרון הצפוני של האקרופוליס, בין סינטגמה לכיכר מונאסטיראקי ומחולקת לשני אזורים: הרמה העליונה, הממוקמת ממש מתחת לאקרופוליס והמפלס התחתון, ממוקמת בין סינטגמה למונאסטירקי. תחנת המטרו סינטגמה המרכזית נמצאת בשכונה. השכונה צפופה, שופעת בתי קפה, מסעדות אקסקלוסיביות ברים ומקומות בילוי. האוכלוסיה מבוססת, מחירי הנדל’ן בהתאם בין 3,000 ל-4,500 יורו למטר בנוי. בשכונה גרים אנשי עסקים, אמנים, פוליטיקאים ומשפחות מבוססות, חלקם תושבי חוץ. תיירים מאוד אוהבים לשהות בפלאקה משום היותה מרכזית, נוחה ונעימה ומגוונת מבחינה תרבותית קולינרית והיסטורית. אחוז לא מבוטל מיחידות הדיור בשכונה הוסבו לדירות נופש לתיירים.

פנגרטי Pagkrati‎ – שכונה מסורתית מרכזית יחסית באיזור המזרחי של מרכז אתונה. בפגרטי שוכן אצטדיון השיש פנתינאיקון או בשמו הנוסף קלימרמרו, היום הוא רק אתר תיירות ועליה לרגל. שכונה נעימה, ממוקמת טוב, אוכלוסיה סוציו אקונומי בינוני/פלוס, בתי עסק עובדים, מחיר למ’ר 800-1200 יורו למטר, פוטנציאל שכירות לחודש 8-11 יורו למטר.

פסירי ‎Psirri‎ – פסירי היא שכונה מרכזית ערה ותוססת, ידועה במסעדותיה, בארים, בטברנות מוסיקה חיה ובבתי המלון השוכנים בה. עד תחילת 1990, לפסירי, אשר נמנית על הרובעים העתיקים ביותר של אתונה, היה מוניטין רע, אבל בחלוף הזמן הפכה השכונה להיות אחת האפשרויות הפופולריות במרכז אתונה עבור אירוח, בידור ואוכל. הכיכר המרכזית של פסירי נקראת “כיכר הגיבורים” משום שהרחובות המובילים אליה נושאים שמות של גיבורי מלחמת העצמאות היוונית (למשל קאראיסקאקיס, מיאוליס). בנוסף, לורד ביירון היה מאוכלס בשכונה במהלך שהייתו באתונה וכאן הוא כתב את השיר “המשרתת של אתונה”. התושב היוונית המפורסמת ביותר בפסירי היה אלכסנדרוס פאפדיאמנטיס שהתגורר באזור במשך יותר משני עשורים. מחירי קניה 2000 יורו למטר וצפונה, השכרה לט”א לא ידועה, לרב הדירות שם מוסבות לאיירבנב ומניבות כ-13-15 יורו נטו למ’ר לחודש. רווח מאוד גם הטרנד של רכישת משרדים והסבה למגורים/איירבנב.

קאטו פטרלונה Kato Petralona – נמצאת ממערב לאנו-פטרלונה, מעבר לפסי הרכבת (הקו הירוק) והינה שכונת מגורים נעימה ושקטה, האוכלוסיה בה מעט יותר מבוגרת בהשוואה לאנו-פטרלונה, והמחירים בה קצת יותר נמוכים – כ-10% פחות משכנתה ממזרח, וזאת בשל המרחק היחסי מהמרכז.

קולונקי Kolonaki‎ – השכונה היקרה ביותר במעגל השני של אתונה ואולי גם בכלל במרכז אתונה. שכונה אריסטוקרטית נקיה ומסודרת למרגלות ועל צלע גבעת הזאבים (הליקביטוס) מאכלסת לא מעט משרדים ממשלתיים ושגרירויות, גרים בה דיפלומטים ואנשי עסקים, רופאים ואנשי תרבות שידם משגת. מסעדות יוקרתיות ובתי קפה מעוצבים לא חסרים בשכונה ומחירי הדל’ן בהתאם – 2000-4000 יורו לרכישה, מחירי השכרה לא ידועים אבל בקולונקי לא רוכשים בשביל התשואה.

קוקאקי ‎‎‎Koukaki‎ – קוקאקי שכונה נעימה שנמצאת מדרום לאקרופוליס, מאופיינת באוכלוסיה בעלת אמצעים, לא מעט תושבים זרים, שקטה ובטוחה גם בשעות הלילה. השכונה גובלת בצפון בשכונת מקריג’יאני וברובע ההיסטורי של פלאקה (השכונה ההיסטורית של אתונה), בשכונת מץ ממזרח, בשכונת נאוס קוסמוס מדרום, ושכונות פילופאפו ופטרלונה ממערב. שני הרחובות הגדולים ביותר החוצים את קוקאקי הם רחוב ויקאו (מצפון לדרום) ורחוב דימיטרקופולו (מדרום לצפון). על קו הגבול בין קוקאקי ונאוס קוסמוס עוברת שדרת אנדריאה סיגרו, שדרה חשובה באתונה שמתחברת לשדרת פוסידונוס מדרום.

בקוקאקי תחנת המטרו סיגרו-פיקס (בשדרת אנדריאה סינגרו) וגם הרכבת החשמלית עוברת בשכונה. על נקודות העניין בשכונה נמנים: אגיוס יואניס – כנסיית יוחנן הקדוש, חורבות הבירה הישנות של שדרת אנדריאה סינגרו, מדרחוב דראקו התוסס וכיכר גארגארטה, ושני בתי ספר תיכוניים עירוניים מס’ 14 ו-33. מחירי קניה 1500-2000 יורו למטר, השכרה לט”א 12-15 יורו למטר.

קיפסלי Kypseli – שכונה עם אוכלוסיה מעורבת מקומיים ומהגרי עבודה, בחלקו הצפוני של מחוז אטיקי, מחוז מרכז של העיר אתונה. השכונה הייתה בשנות ה-70-80 ביתם של יהודי העיר ונחשבה איכותית מאוד, עד שהגיע המשבר הכלכלי, אז מצאו שם מהגרי העבודה את ביתם. פארק פדיון אראו מדרום לשכונה ושדירת פוקיאנו נגרי במרכזה נחשבים נקודות אסטרטגיות יותר ביחס לשאר השכונה, והנדל’ן בסביבתם יקר יותר. מחירי קניה 800-1200 יורו למטר. 

קלית’אה Kalithea – נחשבת מוניציפאל שונה מאתונה-מרכז, והרביעי בגודלו (אתונה מרכז > פיראוס > פריסטרי > קלית’אה). שדירת Sigrrou תוחמת את השכונה מכיוון דרום מזרח ושדירת Tsaldari מכיוון צפון מערב. גיאוגרפית השכונה בצורת אליפסה ומגיעה ממרכז אתונה ועד לרצועת החוף בדרום-מערב המטרופולין. במרכז השכונה כיכר Davaki המפורסמת והססגונית מוקפת בבתי קפה ומסעדות, שלל חנויות ומשרדים, השכונה נחשבת צפופה אם כי נעימה ובטוחה, האוכלוסיה בה מסורתית ולא תיירותית. הגישה לשכונה באמצעות רכבת שכן ישנה תחנת רכבת עילית בצפון השכונה, או דרך שדירת Sigrrou. במוניצפאל שלושה מרכזי תעסוקה גדולים של חברת כח אדם בינלאומית בשם Teleperformance, המעסיקים אלפי עובדים בכל אחד מפארקי התעשיה שלהם. מחירי קניה 900-1300 למ’ר.

קסריאני ‎‎Kaissariani‎ – שכונה שקטה ומנומנמת באיזור המזרחי של מחוז מרכז, בחלקה הצפוני (והמרכזי יותר) מלונות הילטון ודיבאנו קאראבל, ברחובותיה הראשיים המון בתי קפה ומסעדות, מאוכלסת בעיקר באוכלוסיה מקומית מסורתית, משפחות ומעט צעירים וסטודנטים, שכן השכונה קרובה גם למעבדה לפיסיקה ולפקולטה לביו-אינפורמטיקה. מחירי קניה 900-1300 למ’ר.

 

User is a Subscriber